Historie
Drift vznikl v polovině 60. let v Japonsku na ilegálních závodech zvaných touge odehrávajících se na spletitých horských silničkách. Šlo především o to projet stanovený úsek co nejrychleji, kdy drift sloužil k blokování oponenta. Postupně se k tomu přidávaly rallye techniky, aby šlo zatáčky projet bez zbytečné ztráty času a aby se zároveň dosáhlo co nejlepšího efektu.
Po mnoho let využívali závodníci v motorsportu přetáčivý smyk např. na ploché dráze, v autokrosu, nebo při rallye. První závodníci Grand Prix, jako Tazio Nuvolari, používali styl na hraně řízení four-wheel drift (čtyřkolový smyk). Své uplatnění našel také při jízdách zručnosti a v jiných předváděcích jízdách.
Moderní drifting začal být populární jako závodní technika v závodech All Japan Touring Car Championship před třiceti lety. Motocyklová legenda Kunimicu Takahaši (Kunimitsu Takahashi), který přešel na automobilové závody, byl především stvořitelem driftu jako řidičské techniky v 70. letech minulého století. Byl slavný tím, že protínal apex (místo v zatáčce, kde je auto nejblíže jejímu vnitřku) ve vysoké rychlosti, pak driftem projel zatáčku a zachoval si tak velkou rychlost na jejím konci. Takhle získal několik mistrovských titulů a zástupy fanoušků, kteří si užívali podívanou na dýmající pneumatiky. Jakmile začali driftem jezdit profesionální závodníci v Japonsku, museli stejně jezdit i pouliční závodníci.
Takahašiho driftové techniky nejvíce zaujaly pouličního závodníka jménem Kejiči Cučija (Keiichi Tsuchiya). Cučija začal trénovat tyto techniky na horských silničkách v Japonsku a rychle si tak získal obdiv motoristické veřejnosti. V roce 1977 několik automobilových časopisů a tuningových firem souhlasilo produkcí videa s Cučijovými driftovacími technikami. Video známé jako Plusby se stalo hitem a inspirovalo mnoho dnešních driftových závodníků. V roce 1988, spolu se zakladatelem a šéfredaktorem Option magazine Dajidžirem Inadou organizují první závod speciálně pro drifting. Cučija také projel tímto stylem každou zatáčku na závodním okruhu u města Cukuba.
Jeden z prvních závodů mimo Japonsko se konal v roce 1996 na závodním okruhu Willow Springs v Kalifornii. Pořádal ho japonský časopis a společnost Option. Účastníky tohoto závodu byli např. Rhys Millen a Bryan Norris. Poté doslova explodovala vlna zájmu o drifting v Severní Americe, Austrálii a Evropě. Jeden z prvních závodů v Evropě se konal roku 2002 a pořádal jej drift klub OPT v Turwestonu. Klub vytvořil šampionát jménem D1UK, ale z obchodních důvodů se musel vzdát názvů D1 a Option.